Privé-Wellness

Nieuw in 2018: Privé-Wellnesstuin

In 2018 is het belangrijker dan ooit dat je in je vrije tijd ontsnapt aan de online buitenwereld en reconnect met elkaar, met de natuur en met je zelf. De aandacht ligt op de relax- experience.

Een zeer welkome aanvulling op ons concept van rust, ruimte, ontspanning en kleinschaligheid is de nieuwe Privé-Wellnesstuin speciaal voor 1- 2 personen. 

Quality-time ten top! 

Het privé-terrein van Luxe Huisjes ligt in het groen verscholen en is een oase van rust. De Wellness-tuin is gelegen op een apart veld omzoomd met beukenhagen met rondom beschutting en beplanting. Hierdoor heb je volledige privacy en biedt het bescherming tegen de wind.

Koppel jezelf even helemaal los van je drukke dagelijkse leven, ontsnap aan de stress, weg van de digitale prikkels én het gevoel om verplicht 24/7 online verbonden te zijn. Ervaar het luxe wellness gevoel middenin de natuur. 

Wist je dat? 

De saunatraditie gericht is op buiten en de natuur. Deze is ooit begonnen als een soort zweethut in het bos met hete stenen ingegraven in de aarde. Na de zweethut koelden de saunagangers af in de omliggende natuur. Een saunagang is ook gericht op de overgang tussen heet en koud en reiniging.
Afkoelen na een saunagang doe je dus ook buiten. 

De warmte van de sauna en jacuzzi zorgt ervoor dat je lichaam endorfine aanmaakt, het welbekende feelgood stofje. Dit is waarom je altijd een heerlijk ontspannen gevoel hebt als je uit de sauna/jacuzzi komt. 

Kosten voor 1-2 personen waarbij je maximaal 3 uur in de Privé-Wellnesstuin kunt verblijven € 75,= 

Hoe werkt het? 

1: Douchen
Begin je rondje Wellness fris door eerst een douche te nemen. Vergeet je niet goed af te drogen, een droge huid zweet namelijk makkelijker! 

2: De Sauna
Na het douchen is het tijd om de sauna in te gaan. Kies een temperatuur die voor jou prettig aanvoelt. We raden je aan om niet langer dan 15 minuten in de sauna te blijven. Dat kun je het best in de gaten houden door middel van de zandloper die aan de muur hangt. Je hoeft het kwartier natuurlijk niet uit te zitten. Je kunt de sauna verlaten zodra de hitte niet meer prettig aanvoelt.

3: Afkoelen
Het is erg belangrijk om na de sauna goed af te koelen. Als je niet goed af koelt, kun je namelijk hoofdpijn krijgen. Je kunt afkoelen onder de koude buitendouche of door een wandeling te maken. 

4: Opwarmen en rusten
Na het afkoelen is het heerlijk om in de warme jacuzzi te stappen zodat je lichaam weer op een behaaglijke temperatuur komt. Vooral als je de buitendouche hebt gebruikt zul je merken dat je huid helemaal tintelt. Na de jacuzzi kun je uitrusten op de ligbedden. Neem minimaal 20 minuten rust. Het opwarmen en afkoelen kost je lichaam namelijk erg veel energie. Ben je helemaal uitgerust? Dan kun je weer beginnen met een nieuw rondje sauna.

Wat neem ik mee?
  • Groot badlaken
  • Twee handdoeken
  • Badjas
  • Badslippers
  • Flesje(s) water
  • Eventueel: een tijdschrift of een boek
  • Eventueel: eigen doucheproducten

Het grote badlaken gebruik je als je de sauna in gaat en leg je neer voordat je gaat zitten/liggen. De twee handdoeken zijn fijn om te hebben als je van te voren en eventueel na de tijd gaat douchen. Een badjas is lekker om aan te doen tussen de sauna en jacuzzi in. 

Ontspannende lichaamsmassage:

Uw verwenmoment kan nog verder uitgebreid worden met een heerlijke full-body ontspanningsmassage. 45- 60 minuten een ontspannende lichaamsmassage waarbij het hoofd en de voeten ook worden meegenomen. Letterlijk van top tot teenmassage. Kosten € 59,= p.p.